Αποκάλυψη βόμβα κάνει ο Λευτέρης Α. Παπαϊωάννου Υποστράτηγος ε.α, τ. Γενικός Γραμματέας Δήμου Λέσβου
Σύμβουλος Επικοινωνίας & Διαχείρισης Κρίσεων για το μεταναστευτικό πρόβλημα.
Ο Λευτέρης Παπαϊωάννου μιλώντας με τον Γιάννη Συνάνη του αποκάλυψε, ότι στις αρχές του 2015 που ξεκίνησε και φούσκωνε το μεταναστευτικό πρόβλημα, παρέδωσε στο Δήμαρχο Λέσβου Σπύρο Γαληνό σαν ειδικός σε θέματα Σύμβουλος Επικοινωνίας & Διαχείρισης Κρίσεων, πλήρη έκθεση – μελέτη για την αντιμετώπιση του μεταναστευτικού προβλήματος.
Όπως ο ίδιος μας καταγγέλλει, ο Σπύρος Γαληνός άγνωστο για ποιους λόγους, πέταξε την έκθεση – μελέτη αυτή στα σκουπίδια.
Διαβάστε την πλήρη έκθεση – μελέτη του Λευτέρη Παπαϊωάννου και δείτε στο βίντεο που σας παραθέτουμε όλη την αλήθεια για το πως φτάσαμε ως εδώ που φτάσαμε.
Άνοιξη του 2015, το προσφυγικό – μεταναστευτικό αρχίζει και παίρνει τις διαστάσεις που όλοι γνωρίζουμε.
Η Πολιτεία, γνώριζε την επερχόμενη «εισβολή» (γιατί εάν δεν το γνώριζε τότε, δεν είμαστε κράτος), ακούσια ή εκούσια δε, την εκμεταλλεύτηκε για δικούς της λόγους και μπροστά στο πολιτικό όφελος φαίνεται ότι θυσίασε τη χώρα. |
Η Περιφέρεια, ως καθ ύλην αρμόδια (για τη διαχείριση του προβλήματος) όταν τα νησιά της στο Β. Αιγαίο δέχονταν απόβαση εκατοντάδων «παράνομων» μεταναστών, αντί να αναλάβει ως όφειλε τον ηγετικό της ρόλο, αυτή έλαμψε δια της απουσίας της (ίσως γιατί δεν ενημερώθηκε εισαγγελέας).
Η Δημοτική Αρχή, χωρίς γνώσεις, υποδομές και μέσα, με δική της πρωτοβουλία, αναλαμβάνει το βάρος διαχείρισης του προβλήματος. Εδώ θα πρέπει να αναγνωρίσουμε ότι, στο αρχικό στάδιο όταν η Πολιτεία και η Περιφέρεια περί άλλων ετυρβάζοντο καλώς και δικαίως πήρε την τύχη του νησιού στα χέρια της.
Όμως, ο αιφνιδιασμός δεν κρατά χρόνια, κατόπιν τούτου η Δημοτική Αρχή σε εύλογο χρόνο έπρεπε να αποτραβηχτεί και στα πλαίσια του εφικτού, να συνδράμει με δυναμικό και μέσα στο έργο της Περιφέρειας. Καθήκον του Δήμου είναι να ασχολείται με τα του οίκου του και να μη αναλαμβάνει έργα, ευθύνες και πρωτοβουλίες που δεν του αναλογούν.
Δυστυχώς, η Δημοτική Αρχή χάριν της δημοσιότητας, των επαίνων, των βραβείων, και των δοσοληψιών με τις ΜΚΟ, πήραν τα μυαλά της αέρα και εγκληματικά για το νησί και τη χώρα άρχισε να αυτοσχεδιάζει, αποτέλεσμα να παρεκτραπεί επικίνδυνα.
Προ αυτής της κατάστασης, ο τότε Γενικός Γραμματέας του Δήμου (με γνωστικό αντικείμενο τη διαχείριση κρίσεων) και σε συνέχεια των πολλών ενημερώσεων περί των κινδύνων, των ασύμμετρων απειλών και των παράπλευρων απωλειών που θα επιφέρει μία λανθασμένη διαχείριση του προβλήματος, τον Ιούνιο του 2015 κατέθεσε (στο Δήμαρχο) και μία έγγραφη έκθεση – ανάλυση με τη «Μέθοδο SWOT», εκ των οποίων κάποια στοιχεία έχουν όπως παρακάτω:
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: «Η ανάλυση SWOT είναι ένα διεθνές «εργαλείο» Στρατηγικού Σχεδιασμού το οποίο χρησιμοποιείται για τη διερεύνηση του Εσωτερικού και Εξωτερικού Περιβάλλοντος μίας χώρας, μιας γεωγραφικής περιοχής ή μιας επιχείρησης, όταν αυτή πρέπει να λάβει αποφάσεις σε σχέση με τα υφιστάμενα προβλήματα.
- Κατ, αρχάς, θέλω να επισημάνω ότι, το Προσφυγικό – Μεταναστευτικό, είναι πρόβλημα Ανθρωπιστικό – Κοινωνικό – Πολιτικό – Οικονομικό και προ πάντων Εθνικής Ασφάλειας και ως τέτοιο πολυσύνθετο πρέπει να αντιμετωπίζεται.
- Κατά δεύτερον: Όλοι οι άνθρωποι έχουν δικαιώματα. Η αλληλεγγύη «παράγει» Δίκαιο. Το προσφυγικό, λόγω αλλόφυλων, αλλόθρησκων, λαών διαφορετικών δογμάτων και βιωμάτων, μπορεί να οδηγήσει σε ανεξέλεγκτες καταστάσεις και.
- Κατά τρίτον, θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι το Ισλάμ, Δεν είναι απλώς μια Θρησκεία, είναι Δόγμα «ζωής και Θανάτου». Στο σημείο αυτό δεν πρέπει να συγχέουμε την προνοητικότητα για το αύριο με την Ισλαμοφοβία. Κατανοούμε ότι, η λύση δεν είναι εύκολη υπόθεση και πέραν αυτού, Δεν υπάρχουν λύσεις δίχως κόστος ….
Στη συνέχεια η έκθεση κάνει ανάλυση της τότε υφιστάμενης κατάστασης του Δήμου, ήτοι:
- Στα Δυνατά του Σημεία – Strengths:
- Στα Αδύνατα Σημεία – Weaknesses:
- Στις Ευκαιρίες που μπορεί να προσφέρει το «προσφυγικό» – Opportunities: και
- Στις Απειλές που μπορεί αντιμετωπίσει ο Δήμος και η χώρα – Treats:
και κατέληγε με προτάσεις οι οποίες είχαν όπως παρακάτω:
- ΣΗΜΕΙΩΣΗ Α΄ : Όταν το σύνολο των αρνητικών στοιχείων (έλεγε η έκθεση) «υπερβαίνει κατά πολύ των Θετικών, και όταν ΔΕΝ γίνουν διορθωτικές κινήσεις, τότε το μέλλον της Λέσβου κρίνεται μαθηματικά αβέβαιο και ζοφερό».
Η διαχείριση του προβλήματος (ανεξάρτητα από τις προθέσεις ή δικαιολογίες), εάν δεν στηρίζεται στα δυνατά σημεία και στην αντίστοιχη εκμετάλλευση των ευκαιριών τότε, μπορεί να προκαλέσει ανεπανόρθωτη βλάβη στο νησί και τη χώρα.
- ΣΗΜΕΙΩΣΗ Β΄: Κάθε κρίση (με αρχές δόγματος), διαχειρίζεται σε δύο παράλληλα επίπεδα ίσης βαρύτητας, ήτοι :
α. Το επιχειρησιακό: (περιλαμβάνει το σύνολο των μέτρων για την αντιμετώπιση του προβλήματος).
β. Το επικοινωνιακό: ( περιλαμβάνει την εικόνα την οποία αποκομίζει κάθε τρίτο άτομο περί της κατάστασης στη Λέσβο).
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ: (σε τοπικό επίπεδο, για ισχυροποίηση των δυνατών σημείων ).
- Καθορισμός ενός Κεντρικού Συντονιστικού Οργάνου νήσων Β. Αιγαίου (από τη Περιφέρεια, για το συντονισμό όλων των νήσων).
- Καθορισμός ενός Γενικού Συντονιστή (Προσφυγικού Προβλήματος) κατά νήσο (υπό τον επιχειρησιακό έλεγχο της Περιφέρειας).
- Απεμπλοκή του Δήμου λόγω μη αρμοδιότητας και επικουρική συμβολή στο έργο της Περιφέρειας .
- Άμεση χαρτογράφηση και Διοικητικός έλεγχος (προσωπικού και μέσων) ΟΛΩΝ των ΜΚΟ, της Υ/Α του ΟΗΕ, και των Διεθνών ΜΜΕ.
- Επιχειρησιακή υπαγωγή ΟΛΩΝ των ΜΚΟ και της Υ/Α του ΟΗΕ, στο Γενικό Συντονιστή της κάθε νήσου.
- Διακριτικός έλεγχος της κίνησης των διεθνών ΜΜΕ καθόσον, η Λέσβος είναι χαρακτηρισμένη ως Αμυντική Περιοχή Μείζονος Εθνικής Ασφάλειας.
- Εφαρμογή των διατάξεων της Υ/Α του ΟΗΕ και των Διεθνών Συμφωνιών και Άμεση Μετεγκατάσταση ΟΛΩΝ των Κέντρων Φιλοξενίας Προσφύγων, εκτός Αστικών ή Τουριστικών περιοχών.
- Κατάρτιση Προγράμματος Εκτέλεσης Έργων Υποδομών στην ευρύτερη περιοχή του νέου χώρου μετεγκατάστασης των προσφύγων.
- Μεσολάβηση της Περιφέρειας για τη δυνατότητα υποστήριξης του (νέου) Κέντρου Φιλοξενίας Προσφύγων ΜΟΝΟ από επιχειρήσεις που εδρεύουν στη Λέσβο. (οικονομική ενίσχυση της τοπικής αγοράς και όχι της αγοράς των Αθηνών).
- Πρόβλεψη για μελλοντική αξιοποίηση των νέων υποδομών.
- Σύνταξη Σχεδίου (σε επίπεδο Περιφέρειας) «Επιτήρηση & Ελέγχου Προσφύγων σε περίπτωση κρίσης των νήσων ».
- Επικοινωνιακή εκμετάλλευση του προβλήματος και ανάδειξη της Λέσβου ως Κέντρο Αντιμετώπισης Ανθρωπιστικών Κρίσεων (συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Αιγαίου, Τμήμα Κοινωνικών & Ανθρωπιστικών Σπουδών και λοιπά παρεμφερή Πανεπιστήμια της Ε.Ε).
ΣΗΜΕΊΩΣΗ Γ΄: Για όλα τα παραπάνω απαιτούνται άμεσες πρωτοβουλίες και λήψη δυναμικών αποφάσεων.
Η υφιστάμενη κατάσταση στα Κέντρα Φιλοξενίας Μεταναστών οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια σε ανεξέλεγκτες καταστάσεις.
Κάθε καθυστέρηση πλήττει ανεπανόρθωτα το νησί και τη χώρα.
Ο χρόνος αποκατάστασης της εικόνας του νησιού, εκτιμάτε κατ΄ελάχιστον μία 5ετία.»
Δυστυχώς, η ανάλυση κατέληξε στα σκουπίδια και ….. για όλα φταίει ο Μουζάλας.
Λευτέρης Α. Παπαϊωάννου
Υποστράτηγος ε.α
τ. Γενικός Γραμματέας Δήμου Λέσβου
Σύμβουλος Επικοινωνίας & Διαχείρισης Κρίσεων