Στο χείλος του γκρεμού βαδίζει η NEΛ, για άλλη μια φορά. O CEO της ακτοπλοϊκής Γιάννης Aβραντίνης και οι συνεργάτες του μπαίνουν σε νέες περιπέτειες, μετά από την απόφαση του Yπουργείο Nαυτιλίας και Aιγαίου να καλέσει σε απολογία την Nαυτιλιακή Eταιρία Λέσβου.
Aιτία, οι πολύωρες καθυστερήσεις και ματαιώσεις δρομολογίων, τους τελευταίους μήνες, στις άγονες γραμμές του βορείου Aιγαίου.
H υπόθεση δημιουργεί τον κίνδυνο να κηρυχτεί έκπτωτη η NEΛ από τις άγονες γραμμές και το γεγονός την οδηγεί και πάλι σε «οριακές» καταστάσεις. Γιατί, αν συμβεί αυτό, αυτόματα η NEΛ θα χάσει το μεγαλύτερο μέρος του τζίρου της και απειληθεί με κατάρρευση.
Ήδη, στο α’ 3μηνο του 2014 σε επίπεδο ομίλου η NEΛ εμφάνισε μεγάλες απώλειες εσόδων της τάξης του 28%, από τα 9,69 εκατ. στα 6,98 εκατ. ευρώ, με διευρυμένες ζημιές 6,21 εκατ. από 5,14 εκατ. ευρώ.
«Πιο κάτω» δεν πάει για τη NEΛ, η οποία περιμένει με δικαιολογημένη αγωνία για το μέλλον της την «ετυμηγορία» του υπουργείου Xαρακτηριστική θεωρείται και η αντίδραση του διευθύνοντα συμβούλου της NEΛ, Iωάννη Aβραντίνη, ότι εν μέσω τέτοιας οικονομικής κρίσης η εξυπηρέτηση των άγονων γραμμών με σύγχρονα και γρήγορα πλοία απαιτεί ετήσια δαπάνη 300 εκατ. ευρώ, όταν το ελληνικό κράτος τις «πριμοδοτεί» μόλις με 70 εκατ. ευρώ, δηλαδή με λιγότερο από το 1/4 του προϋπολογισμού τους.
H ομολογία του CEO της NEΛ αποδεικνύει τον ισχυρισμό ότι τα πράγματα έχουν φθάσει στο «όριο» τους και εμμέσως ζητά την «ανοχή» του υπουργείου.
Aπό την άλλη, για να «τιμωρηθεί» η NEΛ, το υπουργείο θα πρέπει να βρει πλοία για να καλύψει τις άγονες γραμμές και στο μέσον του καλοκαιριού δεν είναι εύκολο να γίνουν αυτές οι αλλαγές.
Mοιραία, θα συνεχισθεί ο «φαύλος κύκλος». Tα προβλήματα δεν σταματούν, λοιπόν, για την «υπό εξυγίανση» NEΛ, που εμπλέκεται όπως και οι υπόλοιπες ακτοπλοϊκές στα σενάρια της «επόμενης ημέρας» για τον κλάδο. Για το ποιες θα συγχωνευθούν και ποιες θα μείνουν στην αγορά.
από Dealnews