epal myrinas

Καθηγητές και μαθητές του ΕΠΑ.Λ. Μύρινας που εργάζονται για το Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Comenius με τίτλο «LandscapeasaMirror», «Το τοπίο ως καθρέφτης», ταξίδεψαν στην πόλη Braila της Ρουμανίας και παρευρέθηκαν στην έβδομη προγραμματισμένη συνάντηση στο πλαίσιο του προγράμματος, στο διάστημα από τις 11 έως 16 Μαρτίου 2014.

Το ΕΠΑ.Λ. Μύρινας, μέλος της ομάδας των οκτώ σχολείων που συμμετέχουν σε αυτό το πρόγραμμα πολυμερούς σχολικής σύμπραξης, εκπρόσωποι των οποίων φιλοξενήθηκαν στο νησί μας τον Οκτώβριο του 2013, εκπροσωπήθηκε από τους μαθητές Παλατιανού Αναστασία, Τσιτσινάρη Χριστίνα και Γιαννουλάκη Κωνσταντίνο και από τους καθηγητές Περιστεράκη Μιχαήλ και Καζέπη Ιωάννη. Στη συνάντηση παραβρέθηκαν εκπρόσωποι από την Ισπανία, Γαλλία (Μαρτινίκα), Γερμανία, Τσεχία, Ρουμανία, Πορτογαλία (Αζόρες) και Τουρκία. Το πρόγραμμα χρηματοδοτείται εξολοκλήρου από το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών, στο πλαίσιο του προγράμματος Διά Βίου Μάθησης.

Σύμφωνα με το πρόγραμμα της συνάντησης, μετά από την επίσημη υποδοχή που επιφύλαξαν στις ξένες αποστολές μαθητές και διδακτικό προσωπικό του σχολείου LiceulTehnologic “GrigoreMoisil” στη βιβλιοθήκη της πόλης, οι μαθητές παρουσίασαν την εργασία που είχαν προετοιμάσει με θέμα: «Τοπική κουζίνα», και «Μουσική και παραδοσιακοί χοροί του τόπου μας» σε όλους τους συμμετέχοντες, καθηγητές και μαθητές. Μέρος της συνάντησης ήταν αφιερωμένη στην προβολή των χωρών και της σημασίας της Ευρωπαϊκής σχολικής σύμπραξης. Διοργανώθηκε λοιπόν η Ημέρα Comenius, εκδήλωση κατά την οποία στις εγκαταστάσεις του σχολείου υποδοχής στήθηκαν τραπέζια με τη σημαία, τοπικά προϊόντα και πληροφοριακά έντυπα κάθε τόπου, η οποία έδωσε τη δυνατότητα στους μαθητές να παρουσιάσουν τον τόπο τους αλλά και την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή και με άλλους μαθητές και καθηγητές του σχολείου υποδοχής καθώς και των υπόλοιπων συμμετεχουσών χωρών.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης οι συμμετέχοντες από όλες τις χώρες είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τον τόπο και τα χαρακτηριστικά του. Ξεναγήθηκαν στον αγροτουριστικό οικισμό του Bran στα Καρπάθια και επισκέφτηκαν το κάστρο του Δράκουλα, όπου τοποθετεί τον κεντρικό χαρακτήρα του ομώνυμου βιβλίου του ο συγγραφέας Bram Stoker. Επίσης, επισκέφτηκαν την περιοχή της Sinaia και έτυχαν οργανωμένης ξενάγησης σε ένα από τα μεγαλύτερα και ομορφότερα κάστρα της Ευρώπης, το κάστρο Peles. Ακόμη, περιηγήθηκαν στην πόλη της Braila, όπου έτυχαν υποδοχής από τον δήμαρχο της πόλης, ξεναγήθηκαν σε οινοποιείο της περιοχής, επισκέφθηκαν τις υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις του βιολογικού καθαρισμού της πόλης στο πλαίσιο της αειφόρου ανάπτυξης που μεταξύ άλλων πραγματεύεται η ευρωπαϊκή αυτή σύμπραξη, το λαογραφικό της μουσείο, τον οργανισμό Europe Direct που εδρεύει στην πόλη, όπου πραγματοποιήθηκε ενημέρωση για τις ευρωπαϊκές δράσεις που αναλαμβάνει και έγινε διανομή έντυπου υλικού σε κάθε αποστολή. Είχαν την ευκαιρία να δουν από κοντά την έκθεση ξύλινων κατασκευών από τους μαθητές του σχολείου υποδοχής καθώς και παραδοσιακούς χορούς από διακεκριμένο χορευτικό συγκρότημα της πόλης αλλά και από ελληνικό χορευτικό σύλλογο. Ειδικά για την ελληνική αποστολή η συνάντηση αυτή απέκτησε ιδιαίτερη συναισθηματική αξία καθώς η συντονίστρια της χώρας υποδοχής μας έφερε σε επαφή με την ισχυρή ελληνική κοινότητα της Braila. Τέλος, έγινε οργανωμένη επίσκεψη στο Βουκουρέστι με στάση στο Κοινοβούλιο, το μεγαλύτερο κτίριο της Ευρώπης και το δεύτερο σε επιφάνεια οικοδόμημα στον κόσμο μετά το αμερικανικό Πεντάγωνο στην Ουάσινγκτον των Η.Π.Α, περιήγηση στους κεντρικούς δρόμους της πόλης και επίσκεψη σε υπαίθριο μουσείο με αντιπροσωπευτικά σπίτια από κάθε περιοχή της Ρουμανίας.

Για άλλη μια φορά, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να φιλοξενηθούν σε οικογένειες μαθητών του σχολείου υποδοχής και έτσι να έρθουν σε άμεση επαφή με την κουλτούρα και την καθημερινή ζωή των ντόπιων μαθητών και οικογενειών, να επικοινωνήσουν με μαθητές από όλες τις χώρες – μέλη της ομάδας εξασκώντας έτσι την αγγλική γλώσσα και αποκτώντας γνώσεις για την εκπαιδευτική διαδικασία. Οι δε καθηγητές είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν και να επικοινωνήσουν με τους συναδέλφους τους αποκτώντας γνώση για την εκπαιδευτική διαδικασία και τον πολιτισμό της χώρας.