Την ένταξη του έργου του οδικού άξονα Καλλονής – Πέτρας στο νέο ΕΣΠΑ της προγραμματικής περιόδου 2014-2020, προκειμένου να διασφαλισθεί η χρηματοδότηση και υλοποίησή του, ζήτησε ο βουλευτής ΠΑΣΟΚ Ν. Λέσβου κ. Ν. Σηφουνάκης, με Ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή προς τους συναρμόδιους Υπουργούς Ανάπτυξης & Ανταγωνιστικότητας κ. Ν. Δένδια και Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων κ. Μ. Χρυσοχοΐδη.
Όπως σημειώνει στην Ερώτησή του ο κ. Σηφουνάκης, το 2002 ξεκίνησαν οι διαδικασίες εκπόνησης των μελετών κατασκευής των δύο οδικών αξόνων της Λέσβου α). του οδικού άξονα Καλλονής-Σιγρίου και β). του οδικού άξονα Καλλονής – Πέτρας με φορέα χρηματοδότησης το Υπουργείο Αιγαίου. Ενώ το έργο κατασκευής του οδικού άξονα Καλλονής – Σιγρίου δημοπρατήθηκε και ήδη εδώ και ένα χρόνο ξεκίνησαν τα έργα, ο οδικός άξονας Καλλονής – Πέτρας καθυστέρησε λόγω διαφωνιών που προέκυψαν μεταξύ των υπηρεσιών και του μελετητικού γραφείου.
Όπως τονίζεται στην Ερώτηση, παρά τις όποιες καθυστερήσεις, όλες οι σχετικές μελέτες του έργου – για το οποίο είχε δεσμευθεί από τις 17-3-2011 ποσό 17 εκατ. ευρώ στο Τομεακό Πρόγραμμα «ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΠΕΛΑΣΙΜΟΤΗΤΑΣ» του ΕΣΠΑ – επικαιροποιήθηκαν και το Τεχνικό Δελτίο ολοκληρώθηκε, πρόκειται δηλαδή για ένα «ώριμο» έργο, που με την κατασκευή του ολοκληρώνεται και βελτιώνεται ολόκληρο το οδικό δίκτυο της Β. Λέσβου, συμβάλλοντας στην ανάπτυξη της τοπικής οικονομίας.
Ο κ. Σηφουνάκης ερωτά τους συναρμόδιους Υπουργούς ποιος είναι πλέον ο σχεδιασμός και το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του έργου, εάν έχουν γίνει όλες οι κατάλληλες ενέργειες ένταξής του στη νέα προγραμματική περίοδο 2014-2020 ή εάν υπάρχει πρόβλεψη να χρηματοδοτηθεί με πόρους του Π.Δ.
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς Υπουργό Ανάπτυξης & Ανταγωνιστικότητας κ. Νικόλαο Δένδια
Προς Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων κ. Μιχάλη Χρυσοχοΐδη
09/09/2014
Το 2002 ξεκίνησαν οι διαδικασίες εκπόνησης των μελετών κατασκευής των δύο οδικών αξόνων της Λέσβου, α). του οδικού άξονα Καλλονής-Σιγρίου και β). του οδικού άξονα Καλλονής-Πέτρας με φορέα χρηματοδότησης το τότε Υπουργείο Αιγαίου. Το έργο κατασκευής του οδικού άξονα Καλλονής-Σιγρίου δημοπρατήθηκε και ήδη εδώ και ένα χρόνο ξεκίνησαν τα έργα. Ο οδικός άξονας Καλλονής-Πέτρας καθυστέρησε λόγω διαφωνιών που προέκυψαν μεταξύ των υπηρεσιών και του μελετητικού γραφείου. Ύστερα από πολλές προσπάθειες τη διετία 2011-2013 ολοκληρώθηκαν οι μελέτες.
Για το έργο του άξονα Καλλονής-Πέτρας είχε ήδη δεσμευθεί ποσό 17 εκατ. ευρώ στο Τομεακό Πρόγραμμα του ΕΣΠΑ από τις 17-3-2011 με το α.π.640/17.3.2011 έγγραφο της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης Επιχειρησιακού Προγράμματος «ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΠΕΛΑΣΙΜΟΤΗΤΑΣ».
Παρά τις καθυστερήσεις, όλες οι σχετικές μελέτες επικαιροποιήθηκαν και το Τεχνικό Δελτίο ολοκληρώθηκε και με την υπογραφή του συναρμόδιου Υπουργού Υποδομών κ. Μ. Χρυσοχοΐδη, είχε προωθηθεί για να συνυπογραφεί προς τον τότε συναρμόδιο Υπουργό Ανάπτυξης κ. Κ. Χατζηδάκη, ώστε το έργο να ενταχθεί στη συνέχεια στο Π.Δ.Ε. (αφού έληξε η προγραμματική περίοδος του ΕΣΠΑ 2007-2013) για να ξεκινήσει η διαδικασία της δημοπράτησής του.
Δυστυχώς μέχρι σήμερα δεν έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες ένταξης του έργου στο Π.Δ.Ε., παρόλο που πρόκειται για «ώριμο» έργο με ολοκληρωμένες και εγκεκριμένες οριστικές μελέτες, το οποίο με την υλοποίησή του θα βελτιώσει το οδικό δίκτυο του νησιού και θα βοηθήσει στην ανάπτυξη της τοπικής οικονομίας.
Υπενθυμίζεται ότι σε προηγούμενη Ερώτησή μου (Αριθμ. 5570) για το ίδιο θέμα στις 08.01.2013, ο τότε αρμόδιος Υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών Μεταφορών & Δικτύων κ. Χατζηδάκης είχε απαντήσει ότι η όλη διαδικασία θα είχε ολοκληρωθεί εντός του Α’ Τριμήνου του 2013.
ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ ΟΙ κκ. ΥΠΟΥΡΓΟΙ
- Για ποιο λόγο έχει υπάρξει τόσο μεγάλη καθυστέρηση για την έναρξη των διαδικασιών υλοποίησης του έργου, δεδομένου ότι πλέον όλες οι σχετικές μελέτες έχουν επικαιροποιηθεί και ολοκληρωθεί; Ποιος είναι πλέον ο σχεδιασμός και το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του έργου;
- Δεδομένου ότι έχει παρέλθει πλέον η προγραμματική περίοδος του ΕΣΠΑ 2007-2013 – στο οποίο είχε δεσμευθεί ποσό 17 εκατ. ευρώ για το εν λόγω έργο – προτίθενται τα συναρμόδια υπουργεία να εντάξουν το έργο στη νέα προγραμματική περίοδο 2014-2020 και ποιες ενέργειες έχουν γίνει για το σκοπό αυτό (σχεδιασμός, χρονοδιάγραμμα κλπ.);
- Προτίθενται εναλλακτικά τα συναρμόδια υπουργεία να χρηματοδοτήσουν το εν λόγω έργο μέσω πόρων του Π.Δ.Ε., δεδομένου ότι πρόκειται για «ώριμο» έργο και ποιες ενέργειες έχουν γίνει για το σκοπό αυτό (σχεδιασμός, χρονοδιάγραμμα κλπ.);
Ο Ερωτών Βουλευτής
Νίκος Σηφουνάκης