Λουκέτο σε 22 αεροδρόμια της χώρας εισηγείται η γερμανική ιδιωτική εταιρία Lufthansa και Γερμανοί άτυποι σύμβουλοι του δημοσίου προς την ελληνική κυβέρνηση. Μια εισήγηση που δεν είναι η πρώτη φορά που γίνεται, αφού την ίδια πρόταση είχαν καταθέσει και την άνοιξη του 2013, την οποία φέρεται να υιοθετεί και η Τρόικα.
Η απάντηση του υπουργείου Μεταφορών αλλά και της ελληνικής πολιτειακής ηγεσίας ήταν αρνητική, όμως οι Γερμανοί επιστρέφουν ξανά θέτοντας επί τάπητος την ίδια πρόταση.
Πρόκειται για τα αεροδρόμια που καλύπτουν άγονες και απομακρυσμένες περιοχές, αλλά και κρίσιμους, από πλευράς εσόδων τουριστικούς προορισμούς, τα οποία έχουν ενταχθεί στην Ανώνυμη Εταιρία διαχείρισης Αεροδρομίων (ΑΕΔΑ), ιδιοκτησίας του Ελληνικού Δημοσίου.
Μέσα σε αυτά συμπεριλαμβάνονται και όλα τα αεροδρόμια των Κυκλάδων (τέσσερα στον αριθμό), πλην των διεθνών αεροδρομίων Μυκόνου και Σαντορίνης για τα οποία υπάρχει μελλοντικό σχέδιο ιδιωτικοποίησης.
Συγκεκριμένα τα 22 αεροδρόμια είναι: Αλεξανδρούπολης, Αράξου, Καλαμάτας, Νέας Αγχιάλου, Λήμνου, Χίου, Καστοριάς, Κοζάνης, Ιωαννίνων, Σκύρου, Σύρου, Ικαρίας, Λέρου, Καρπάθου, Νάξου, Πάρου, Μήλου, Κυθήρων, Αστυπάλαιας, Καστελλόριζου, Σητείας και Κάσου.
Σύμφωνα με καταγγελίες του προέδρου της Ομοσπονδίας Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας Βασίλη Αλεβιζόπουλου, στελέχη του Υπ. Μεταφορών έχουν δεχθεί εισήγηση από διευθυντικά στελέχη της Lufthansa, που χωρίς καμιά θεσμική ιδιότητα και υπερβαίνοντας το ρόλο τους, ως ιδιωτική αεροπορική εταιρία και ως άτυποι σύμβουλοι του Δημοσίου, εισηγήθηκαν να κλείσουν τα 22 αεροδρόμια.
Η πρόταση, όσο και σοβαρά υπόψιν να ληφθεί, δεν είναι εύκολο να γίνει υλοποιηθεί. Οι αντιδράσεις θα είναι πολύ μεγάλες γι αυτό και η ελληνική κυβέρνηση έχει εκφράσει την κάθετη άρνησή της στο εγχείρημα.
Ωστόσο όσο οι Γερμανοί επανέρχονται και μάλιστα με τις ευλογίες της Τρόικα, ο κίνδυνος θα είναι πάντα ορατός.