Νέo ακουστικό σήμα,ακόμη πιο ισχυρό από το χθεσινό, που αποδίδεται στο αγνοούμενο Boieng εντοπίστηκε κατά τη διάρκεια της νύχτας από το κινεζικό πλοίο Haixun 01 στον Ινδικό ωκεανό.
Όπως ανακοίνωσε ο επικεφαλής των ερευνών, Άνγκους Χιούστον το εύρημα είναι ενθαρρυντικό, ωστόσο πρέπει να δοθεί χρόνος στους ερευνητές να διασταυρώσουν αν πρόκειται για σήμα από το μαύρο κουτί του αεροσκάφους. «Είναι μία σημαντική και ενθαρρυντική αρχή και αποτελεί μία κάποια υπόσχεση που όμως απαιτεί πλήρη έρευνα» είπε συγκεκριμένα.
«Σήμερα τα μέσα της Πολεμικής Αεροπορίας της Αυστραλίας θα ασχοληθούν με την επιβεβαίωση των ακουστικών σημάτων στην περιοχή όπου το κινεζικό πλοίο τα εντόπισε», δήλωσε ο Χιούστουν. Την ίδια στιγμή, οι Αυστραλοί αξιωματούχοι επιβεβαιώνουν πως η συχνότητα του συγκεκριμένου σήματος είναι συμβατή με αυτή του μαύρου κουτιού του μοιραίου Boeing.
Το κρατικό πρακτορείο ειδήσεων της Κίνας σημείωσε και αυτό με τη σειρά του πως το σήμα που έλαβε το πλοίο είχε ακριβώς την ίδια συχνότητα με αυτήν του μαύρου κουτιού του αεροπλάνου.
Σημειώνεται πως το σήμα είναι διάρκειας 90 δευτερολέπτων και εντοπίστηκε 1.600 χλμ. βορειοδυτικά του Περθ και 2 χλμ. πιο μακριά από εκείνο που εντοπίστηκε χθες.
Στη σημερινή αναζήτηση θα πάρουν μέρος ως και 12 αεροπλάνα καθώς και 13 πλοία που θα ελέγξουν τρεις ξεχωριστές περιοχές περίπου 2.000 χιλιόμετρα βορειοδυτικά του Περθ. Ο Χιούστον σημείωσε εξάλλου ότι αν και οι έρευνες δεν έχουν σταματήσει σε όλη την περιοχή του Ινδικού Ωκεανού που έχει οριστεί, το νότιο τμήμα αυτής είναι πλέον η μεγαλύτερη προτεραιότητα για τις χώρες που παίρνουν μέρος στην αναζήτηση, μετά τη νέα ανάλυση των διαθέσιμων δορυφορικών στοιχείων. Ο Διοικητής του Βασιλικού Ναυτικού της Αυστραλία Peter Leavy ανακοίνωσε πως θα πάρει χρόνο μέχρι να καταφέρουν να φτάσουν στο σημείο τα πλοία με τον κατάλληλο εξοπλισμό.
Άμποτ: «Είναι η πιο δύσκολη έρευνα στην ανθρώπινη ιστορία»
Πάντως, νωρίτερα, ο Αυστραλός πρωθυπουργός Τόνι Άμποτ δήλωσε από το Τόκιο όπου βρίσκεται πως η έρευνα για το boeing που χάθηκε στις 8 Μαρτίου με 239 συνολικά επιβαίνοντες, «είναι η πιο δύσκολη έρευνα στην ανθρώπινη ιστορία. Ψάχνουμε για ένα αεροσκάφος το οποίο είναι στο βάθος ενός πολύ βαθύ ωκεανού και πρόκειται για μία τεράστιας έκτασης περιοχή».
Το χθεσινό σήμα ήταν ασθενέστερο
Χθες, ανακοινώθηκε πως επίσης ένα κινεζικό πλοίο, που συμμετέχει στις έρευνες για την ανεύρεση του αγνοούμενου αεροσκάφους της Malaysia Airlines, εντόπισε παλμό σήματος με συχνότητα 37.5 kHz/sec στον νότιο Ινδικό Ωκεανό. Οι αρμόδιοι υποστηρίζουν πως και η εν λόγω ισχύς του σήματος συμπίπτει με αυτή που μεταδίδεται συνήθως από τα μαύρα κουτιά των αεροσκαφών, όμως προς το παρόν δεν υπάρχει κανένα στοιχείο που να συνδέει το τυχαίο εύρημα με τη μοιραία πτήση των μαλαισιανών αερογραμμών.
Το ερευνητικό πλοίο «Haixun 01» εντόπισε το σήμα στις 25 μοίρες νότιο γεωγραφικό πλάτος και στις 101 μοίρες ανατολικό γεωγραφικό μήκος, όπως μετέδωσε το κρατικό πρακτορείο ειδήσεων της Κίνας.
Σύμφωνα με πηγές της εφημερίδας «China’s Liberation Daily», τρία μέλη του πληρώματος έπιασαν το σήμα, το οποίο δεν αποθηκεύτηκε στο αρχείο, καθώς ήταν εντελώς απροετοίμαστοι για κάτι τέτοιο.