Το μήνυμα της εκλογικής καταβαράθρωσης ΝΔ και ΠΑΣΟΚ στις πρόσφατες εκλογές δεν έφτασε φαίνεται ακόμα στα τοπικά στελέχη των δύο αυτών κομμάτων που συνεχίζουν κυριολεκτικά να εμπαίζουν το λαό των νησιών μας τάζοντάς του έργα και ανάπτυξη που ποτέ δεν υλοποιούνται.
Σε αυτή την κατηγορία εντάσσονται το λιμάνι Σιγρίου και ο δρόμος Καλλονής-Σιγρίου. Δύο έργα απολύτως αναγκαία για να βγει από τον απομόνωση η Δυτική Λέσβος και να αποκτήσουν στοιχειώδεις προϋποθέσεις επιβίωσης οι κάτοικοι της περιοχής. Το λιμάνι του Σιγρίου, αφού πέρασε από 40 κύματα, παραδέρνει σε μια δικαστική διαμάχη για το ποιός θα είναι ο ανάδοχος του. Οι πιθανότητες να απεμπλακεί σύντομα από αυτή είναι περιορισμένες ως μηδαμινές. Σήμερα Γιακαλής και Καλογήρου αλληλοκατηγορούνται προσπαθώντας να κρύψει ο καθένας τις ευθύνες του.
Η αλήθεια είναι πως το έργο αυτό δεν το ήθελε ο πρώην υπουργός των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ Νίκος Σηφουνάκης και έκανε ότι μπορούσε για να καθυστερήσει την υλοποίηση του. Γι’ αυτό και οι μελέτες του έργου άλλαζαν κάθε λίγο και λιγάκι. Ο πρώην Περιφερειάρχης Νάσος Γιακαλής κινούσε το θέμα με εξαιρετικά αργούς ρυθμούς για να μην έρθει σε ευθεία ρήξη με τον κ. Σηφουνάκη. Γι’ αυτό άλλωστε ενέταξε το έργο στο ΠΕΠ Βορείου Αιγαίου μόλις τον Ιανουάριο του 2014.
Το ίδιο …ενδιαφέρον για το έργο έδειξε και η ΝΔ. Διόλου τυχαίο δεν είναι ότι όλες οι κυβερνήσεις της Ν.Δ. από το 2004 και μετά δεν έκαναν τίποτα για να προωθήσουν την υλοποίηση του. Η σημερινή Περιφερειάρχης Χριστιάνα Καλογήρου απλά παρακολουθεί τον ενταφιασμό του. Ο μέχρι πριν λίγες εβδομάδες υπερδραστήριος υπουργός Δικαιοσύνης Χαράλαμπος Αθανασίου θα μπορούσε με μια νομοθετική ρύθμιση να λύσει το θέμα αλλά δεν το έκανε ποτέ.
Ο δρόμος Καλλονής – Σιγρίου απεντάχθηκε από το τομεακό πρόγραμμα του υπουργείου Υποδομών και παραπέμπεται να κατασκευαστεί στα πλαίσια του νέου τομεακού προγράμματος. Τα προβλήματα στην πορεία του έργου ήταν γνωστά στην Περιφερειακή Αρχή από τον περασμένο Σεπτέμβρη, όπως ήταν γνωστά και στην Περιφερειακή Αρχή του κ. Γιακαλή. Αμφότεροι επέλεξαν να θάψουν το θέμα ως τις εκλογές για να μην πληγούν εκλογικά ΝΔ και ΠΑΣΟΚ. Οι υποσχέσεις ότι το έργο θα ενταχθεί σε νέο πρόγραμμα δεν μας πείθουν, διότι ο προσανατολισμός της νέα προγραμματικής περιόδου είναι αντίθετος με την κατασκευή έργων υποδομής.
Κι επιπλέον, από την στιγμή που ήδη δύο μεγάλα έργα της Λέσβου μεταφέρονται για την νέα προγραμματική περίοδο (αυτή θα είναι η τύχη του λιμανιού του Σιγρίου στην καλύτερη περίπτωση) δεν θα υπάρχουν πόροι για άλλα αναγκαία έργα υποδομής, όπως είναι ο δρόμος Καλλονής-Πέτρας και ο δρόμος Μυτιλήνης-Μανταμάδου που έχει παραπεμφθεί στις ελληνικές καλένδες.
Η Ανταρσία στο Αιγαίο καλεί και την νέα κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και τους εκπροσώπους της στο Περιφερειακό Συμβούλιο Βορείου Αιγαίου να δεσμευτούν ότι:
Α) Θα επανεντάξουν άμεσα τον δρόμο Καλλονής-Σιγρίου στο νέο τομεακό πρόγραμμα του υπουργείου Υποδομών.
Β) Θα αλλάξουν τον προσανατολισμό των κοινοτικών προγραμμάτων σε ρήξη με τις επιλογές της Ευρωπαϊκής Ένωσης και θα χρηματοδοτήσουν την κατασκευή έργων υποδομής που έχουν ανάγκη τα νησιά μας, όπως είναι ο εκσυγχρονισμός των αεροδρομίων, νέα λιμάνια, οδικοί άξονες κ.λπ..
Οτιδήποτε λιγότερο από τα παραπάνω σημαίνει πως η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ ακολουθεί κατά πόδας την γραμμή των προηγούμενων κυβερνήσεων.
Σε κάθε περίπτωση, η Ανταρσία στο Αιγαίο θεωρεί πως η κατασκευή των προαναφερόμενων έργων υποδομών δεν πρόκειται να προχωρήσει αν ο λαός της δυτικής Λέσβου δεν κινητοποιηθεί ώστε να αναγκαστούν τόσο η κυβέρνηση όσο και η Περιφερειακή Αρχή να αλλάξουν στάση. Καμία πίστη στις υποσχέσεις για διευθέτηση του θέματος!